مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

محدودیت و محرومیت معلولان در کنار جانبازان پررنگ‌تر است

30 دی 1399

اصفهان- مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در تمام شهرستانها اگر مکانی را می‌توان در اختیار جانبازان و معلولان قرار داد، پیگیری خواهیم کرد، همان گونه که دو سالن خمینی شهر و کاشان را دوباره به این مجموعه برگرداندیم.

سید محمد طباطبایی در مجمع انتخاباتی هیئت جانبازان و معلولان استان اصفهان که در ورزشگاه میثمی برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت ۴ ساله آقاباباگلیان در مرحله ۵ به پایان رسید و با توجه به منع به کارگیری بازنشستگان در هیئت‌ها و فدراسیون های ورزشی، نتوانستند برای دوره جدید دوباره ثبت نام کنند.

وی افزود: امیدواریم زحمات آقاباباگلیان که طی این دو دهه در کنار قشر جانباز و معلول استان اصفهان داشتند، اقداماتی برای ورزش جانبازان و معلولان در استان اصفهان انجام شد که در کشور هنوز انجام نشده و اصفهان به عنوان استانی پیشتاز در توسعه زیرساختها و توسعه نیروی انسانی وارد شد و اصفهان را به عنوان یک قطب در کشور معرفی کرد.

طباطبایی ادامه داد: به عنوان متولی ورزش استان اصفهان از تمام زحمات آقاباباگلیان تقدیر و تشکر می‌کنم و ایشان را در کنار هیئت خواهیم داشت تا در ادامه راه تا فرد بعدی از تجربه و اندوخته ایشان استفاده کنند تا بتوانیم به اهداف و برنامه‌هایی که در حوزه جانبازان و معلولان مدنظرمان است، برسیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به جایگاه ورزش جانبازان و معلولان گفت: دنیا به ورزش جانبازان و معلولان نگاه خاصی دارد، در کنار المپیک، مسابقات پاراالمپیک را داریم، دنیا نسبت به ورزش جانبازان و معلولان برنامه ریزی می‌کند. خوشحال هستیم که استان اصفهان در تمام رقابت‌های مهم بین المللی و پاراالمپیک نقش بسزا و نمایندگان شایسته‌ای داشته که ما از آنها به عنوان عزت و اقتدار ملی یاد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از رئیس هیئت می‌خواهم که نگاه دقیق و ویژه ای نسبت فعالیت جانبازان و معلولان داشته باشند، محدودیت و محرومیت معلولان در کنار جانبازان پر رنگ‌تر است. بهزیستی امروز باید به عنوان یک سازمان هم راستا و سازمانی که جامعه هدف آنها معلولان است با توجه به ظرفیت‌ها و اعتباراتی که در اختیار دارد در خدمت این قشر باشد، اما نتوانسته در حوزه درمان و تهیه یک ویلچرو عصا برای معلولان اقدامات خوبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر نگاه رئیس هیئت صرفاً جانباز باشد یک اشتباه استراتژیک است و اگر نگاه تنها به معلول باشد باز یک اشتباه استراتژیک است، می گوییم هیئت جانبازان و معلولان، بنابراین باید این دو در کنار هم و باید ظرفیت و بستر کار و رشد آنها به صورت عادلانه باشد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان از تمام ظرفیت‌های موجود جانبازان و معلولان قرار است در راستای رشد این بخش استفاده کند و نگاه جنسیتی را نیز قبول نمی‌کنیم و عدالت محوری باید انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستانهای استان، اظهارکرد: توجه به شهرستانها را نیز باید مدیریت جدید هیئت در نظر داشته باشد و آنها را رصد کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی منظم و کلان داشته باشد و همچنین افزایی خوبی با بنیاد شهید و بهزیستی در تمام شهرستانها و استان داشته باشید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، اضافه کرد: انتظار داریم رئیس جدید هیئت پیرو اهداف و سیاست‌های کلی فدراسیون، کمیته ملی پارالمپیک و اداره کل ورزش و جوانان باشد و برنامه‌های آنها را اجرایی کند. همچنین باید به حضور و ظرفیت باشگاههای سپاهان، ذوب آهن و مخابرات اشاره کنیم که در کنار جانبازان و معلولان خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده‌اند و نگاه حرفه‌ای داشتند.

وی گفت: سازمان بهزیستی در پرداخت هزینه پروتز و عصای معلول با مشکل مواجه است، ورزشکارانی هستند که از پس انداز و اندوخته خود برای رسیدن به محل تمرین استفاده می‌کنند. اما باید بتوانیم بستر حضور آنها در تمرینات، مسابقات را فراهم کنیم و حتی اگر در بحث معیشتی هر کاری که می‌توانیم برای آنها انجام دهیم باید انجام دهیم، تا در صحنه‌های ملی و بین المللی برای کشور افتخار آفرینی کند.

طباطبایی با اشاره به انتخاب منصور کندری به ریاست هیئت جانبازان و معلولان استان اصفهان گفت: خوشحالم که مجمع امروز به فردی رأی داد که دو پای خود را ابوالفضل وار تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و نگاه رئیس جدید هیئت نگاه مطالبه گری است و آن را تحسین می‌کنم و امیدوارم با همین شهامت و جسارتی که امروز نشان دادید پیگیر درخواستهای جامعه هدف خود باشید. 

وی در خصوص گرفتن برخی سالنهایی که در اختیار هیئت بوده است، تاکید کرد: در تمام شهرستانها اگر مکانی را می‌توان در اختیار جانبازان و معلولان قرار داد، پیگیری خواهم کرد همان گونه که دو سالن خمینی شهر و کاشان را دوباره به این مجموعه برگرداندیم.

طباطبایی در پایان با اشاره به ظرفیت خوب و حمایت‌های رسانه‌ها از ورزش استان گفت: اعتقاد دارم کارهای زیادی در حوزه جانبازان و معلولان انجام شده است، اما حق مطلب از بابت رسانه‌ای شدن آن انجام نشده است و از رئیس جدید هیئت می‌خواهم از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کرده و ارتباط خود را با رسانه‌ها بیشتر کند.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است