احمدی: تغییر باورها عامل مهم در ورزش همگانی است

احمدی: تغییر باورها عامل مهم در ورزش همگانی است

علاقه جامعه ورزش به شهید سلیمانی قابل توجه است

21 دی 1399

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مشارکت گسترده جامعه ورزش برگزار و نام ماندگار وی گرامی داشته شد.

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در چهلمین جلسه کمیسیون فرهنگی و تربیت بدنی ورزش کشور با بیان اینکه "اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با مشارکت گسترده جامعه ورزش در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف برگزار و شهادت، یاد و نام ماندگار وی گرامی داشته شد،" اظهار کرد: این علاقه و شیفتگی نسبت به شهید زنده یاد سلیمانی، در ورزش قابل توجه است و در سال گذشته از روز شهادت سپهبد سلیمانی اقدامات زیادی جهت نکوداشت این نام و ابراز علاقه و احترام جامعه ورزش به سردار سلیمانی را شاهد بودیم.

احمدی افزود: از سال گذشته اقدامات بسیاری به نام سردار سلیمانی گره خورد که حائز اهمیت بود و هر سازمان و منطقه به تناسب و فراخور شرایط علاقه خود را به سردار سلیمانی ابراز و در موقعیت ها و مناسب های مختلف نام و یاد این بزرگ مرد ایران اسلامی را گرامی داشتند. از جمله در روستاهای دورافتاده اصرار و تمایل بسیاری برای ثبت نام شهید سلیمانی در افتتاح پروژه ‌ها و برگزاری رویدادها وجود داشت و پویش های کمک مومنانه فدراسیون ها به نام سردار سلیمانی برگزار شد که امیدوارم جامعه ورزش گام های بلندتری در این زمینه برداشته و نسبت به این شهید بزرگوار ادای دین کند.

او خاطر نشان کرد: هیات‌های ورزش استانی، باشگاه‌های ورزشی و فدراسیون ها برای گرامیداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های خوبی اجرا کردند و در این بین چند فدراسیون برنامه جامع تر و گسترده تری داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد. مراسم سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در فدراسیون جانبازان و معلولان با امضا و رونمایی میثاق نامه جامعه ورزش با سردار سلیمانی همراه بود و همچنین در این روز از خانواده شهید زمانی نیا تجلیل شد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ضمن اشاره به برگزاری مراسم یاد و گرامیداشت سردار سلیمانی در فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: فدراسیون هندبال همزمان با لیگ هندبال یادواره شهید پورجعفری، که همرزم شهید سلیمانی بود، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سلیمانی را برگزار کرد و پویش کمک مومنانه فدراسیون بسکتبال نیز به شکل باشکوهی برگزار شد و امیدوارم این برنامه ها در جهت تأسی به منش و مرام شهید سلیمانی همواره ادامه داشته باشد و بتوانیم مکتب سلیمانی را در ورزش نهادینه و عزت، خلوص، روحیه خدمت گذاری، صفای باطن و معنویت قابل تامل وی را در مردم ترویج کنیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش تصویب برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی را یادآور شد و گفت: یکی از موضوعات جدی در حوزه فرهنگی ورزش همگانی چگونگی همگانی و نهادینه کردن ورزش در زندگی مردم است. چهار رکن برای توسعه ورزش همگانی وجود دارد و نخستین آن فرهنگ سازی است که باید دانش و فرهنگ مردم را برای ورزش کردن با استفاده از همه ظرفیت های کشور ارتقا دهیم.

وی تغییر باورها را عاملی بسیار مهم برای ورزش کردن عموم جامعه عنوان و بیان کرد: برای تحرک و سوق هموطنان به انجام فعالیت های بدنی نیاز به هم افزایی بین همه دستگاه های کشور اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و همه بخش هایی که به نحوی در فرهنگ سازی نقش دارند، بود و برای تحقق این مهم مراحل برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و ماه گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سند برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی رونمایی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه بخش ها فعالیت ویژه ای خواهند داشت، کارگروه ورزش و جوانان تشکیل شده است و برنامه های گسترده و موثری را جهت بزرگداشت ایام شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار خواهیم کرد.

احمدی به ظرفیت قابل توجه شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: برای مشارکت مردم در ورزش همگانی اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده شود. تخصیص بودجه برای ورزش همگانی به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده و شهرداری تهران با اقدامات خوبی که انجام داده، الگوی خوبی برای تسری ورزش همگانی در کلان شهرها و شهرهاست.

در این نشست که با حضور سید کمال پیمبری رئیس اداره تربیت بدنی نیروهای مسلح، امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری و سایر اعضا کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش نهادهای ذی ربط برگزار شد، علیرضا پاکدل گزارش عملکرد فرهنگی فدراسیون هندبال و شروین اسبقیان طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ورزش جانبازان و معلولان را ارائه کرد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است