دستاورد سالانه توانیابان از فروش دست‌سازه‌ها

دستاورد سالانه توانیابان از فروش دست‌سازه‌ها

83 میلیون تومان درآمد از 19 غرفه

24 دی 1397

همشهری محله - منطقه 2

نام مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برای خیلی‌‌ها آشناست، مجتمعی که سال 1363 با هدف تسهیل در کسب استقلال اجتماعی معلولان جسمی حرکتی به‌عنوان سازمانی مردم‌نهاد در شهرک غرب راه‌اندازی شد و تمامی خدماتش تاکنون برای جامعه هدف رایگان بوده است. در این مجموعه ارتقای توانایی‌های توانیابان از طریق آموزش و مهارت‌‌آموزی از 3 دهه گذشته آغاز شده و با گذشت زمان خدمات توانبخشی، مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، مشاوره شغلی، کاریابی و کارآفرینی بیشتر شده است. دکتر «مریم رسولیان» رئیس هیئت‌مدیره مجتمع رعد می‌گوید: «حق زندگی، حق اشتغال، حق ازدواج، حق تحصیل و... برای همگان در جامعه محفوظ است و افراد توانیاب هم از این امر مستثنی نیستند و ما در مجتمع رعد به این علت دورهم جمع شده‌ایم تا حقوقی که قانون برای شهروندان توانیاب در نظر گرفته شده در جامعه نادیده گرفته نشود و برای تحقق حقوق افراد معلول تلاش کنیم.» 
علاوه بر تمامی فعالیت‌های اجرایی در مؤسسه رعد در چند سال اخیر، موضوع اشتغال توانیابان هم برای مسئولان این مجموعه اهمیت یافته است. دکتر رسولیان با اشاره به فعالیت مرکز اشتغال حمایت‌شده مجتمع رعد می‌گوید: «اشتغال حمایت‌شده و پایدار شیوه‌ای است که در مؤسسه پیگیری می‌شود و پس از آموزش توانیابان، آنها به مراکز مختلف ارجاع داده می‌شوند یا اینکه زمینه‌ای برایشان فراهم می‌شود تا بتوانند آثار خود را در رشته‌های هنری ارائه کنند. البته این شیوه صرفاً برای توانیابان رعد پیش‌بینی نشده بلکه توان‌یابی که رزومه‌اش را ارائه بدهد، می‌تواند از خدمات اشتغال حمایت‌شده استفاده کند.»بر اساس آمارها توانیابان مؤسسه رعد توانسته‌اند با برپایی 19غرفه فروش محصولات مختلف شامل آثار هنری، مواد غذایی و صنایع‌دستی در دوره‌های زمانی یک ساله بیش از 83 میلیون تومان در سال درآمد کسب کنند. همچنین 22 نفر از کارآموزان جذب مراکز مختلف شده‌اند. از این تعداد 9 نفر در بخش اداری و حسابداری، 7 نفر در بخش تولید و محتوا، 4 نفر در زمینه بازاریابی و خدمات و 2 نفر در حوزه درمانی مشغول به کار شده‌اند. 
البته مؤسسه رعد برنامه‌های دیگری هم دارد. رئیس هیئت‌مدیره مجتمع رعد با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل معلولان اعصاب و روان می‌گوید: «مسائل این گروه از توانیابان مانند افراد جسمی حرکتی در ظاهر مشخص نیست چه مشکلات جسمی‌ای تا نسبت به حل آنها تلاش شود، متأسفانه این گروه به ضعف اراده، تنبلی و بی‌انگیزگی متهم می‌شوند و با توجه به این نکته که سلامت جسم و روان از یکدیگر جدا نیست و این دو مقوله بر هم تأثیر زیاد دارند، ما باید به مسائل آنها اهمیت بسیار دهیم.»

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است