دومین دوره آموزش روش اشتغال حمایت شده در مجتمع رعد برگزار می­شود

دومین دوره آموزش روش اشتغال حمایت شده در مجتمع رعد برگزار می­شود

18 مهر 1397

دومین دوره آموزش روش بین المللی اشتغال حمایت شده با حضور 20 نفر از کارشناسان پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت با تدریس منصوره پناهی بنیانگذار این روش در ایران از شنبه 21 مهرماه به مدت 5 روز در مرکز اشتغال حمایت شده مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار می­شود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دومین دوره آموزش روش اشتغال حمایت شده با حضور جمعی از کارشناسان پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت از شهرهای کرمان، اهواز، مشهد، تبریز، دزفول و بندر گز در مرکز اشتغال  مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد توسط منصوره پناهی بنیانگذار این روش در ایران تدریس می­شود.

برپایه این گزارش هدف از برگزاری این دوره آشنایی با 5 گام روش اشتغال حمایت شده، چالش­های آن در ایران و تسلط هرچه بیشتر همیاران شغلی افراد دارای معلولیت در مراکز اشتغال حمایت شده شهرستان­ها و شناخت هر چه بهتر ابزارهای تسهیل کننده اجرای این روش است.

در این دوره آموزشی همیاران شغلی ضمن گذراندن دروه­های تئوری در بخش آموزش­های عملی از نزدیک با محیط شغلی  افراد دارای معلولیت آشنا خواهند شد و با کارفرمایانی که از توانمندی­های توان یابان برای اداره شرکت یا موسسه خود استفاده کرده­اند، ملاقات می­کنند.

اشتغال حمایت شده به عنوان شیوه­ای بین المللی در کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا و آمریکا پیاده­ سازی شده است در این روش از بهبود در کیفیت زندگی زنان و مردان دارای معلولیت و شیوه توانمندسازی آنان برای مشارکت فعال در جامعه مباحثی مطرح می­شود. در روش اشتغال حمایت شده تلاش می شود افراد دارای معلولیت بتوانند کار مؤثری را در شغل خود انجام دهند، اثر مثبتی بر خانواده ها و کارکنانی که از آن منفعت می­برند داشته باشند. نقطه قوت اشتغال حمایت شده در این است که افراد دارای معلولیت را قادر می­سازد تا با تمرکز بر توانایی­های خود و دریافت سطوح مختلفی از حمایت تخصصی و مشاوره که ارائه می­شود، وارد دنیای واقعی کار شوند.

کارشناسان اشتغال حمایت شده معتقدند اشتغال رقابتی به افراد دارای معلولیت این امکان را می­دهد تا با کسب درآمد و مزایا، استقلال بیشتر و دسترسی بیشتر به جامعه را تجربه کنند و با داشتن کار مولد، اعتماد به نفس و کرامت انسانی خود را افزایش دهند.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با بیش از سه دهه فعالیت و 25 مرکز مشابه در ایران خدمات آموزشی، توانبخشی، کاریابی و اشتغال را به افراد دارای معلولیت ارائه می دهد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است