منطقه ویژه اشتغال و کارآموزی

منطقه ویژه اشتغال و کارآموزی

1 آذر 1396

با همراهی تعدادی از سامانه‌های آنلاین کاریابی، در رویداد #توان_تک بخش ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم با نام «منطقه ویژه اشتغال و کارآموزی»

در این قسمت از نمایشگاه، مراکز کاریابی و مدیران منابع انسانی برخی کسب‌وکارهای معتبر، برای تعامل، آشنایی با مهارت‌های افراد دارای معلولیت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها حضور خواهند داشت.
مانند همه افراد جامعه، بخش عمده‌ای از آمادگی برای موثر بودن در محیط کار، به جز داشتن تحصیلات دانشگاهی و مدارک فنی و حرفه‌ای، حضور در محیطی است که بتوان در آن‌جا، دانسته‌ها را در عمل تجربه کرد. حضور در محیط کار جدی و کار کردن به عنوان کارآموز، زمانی مفید و موثر است که هم مدیر آن کسب‌وکار اجازه اشتباه کردن و کسب تجربه به فرد کارآموز بدهد و هم کارآموز از این فرصت برای کسب تجربه‌های جدید استفاده کند. افراد دارای معلولیت هم از این موضوع مستثنی نیستند و حتی می‌توان کارآموزی را یک فرصت طلایی برای آشنایی کارفرمایان با توانمندی‌های افراد دارای معلولیت دانست، فرصتی که شاید در قالب اشتغال نتواند نمایان شود.
وقتی صاحبان کسب‌وکارها جدیت و اشتیاق به کار را در توانیابان ببینند و مسئولیت‌پذیری، تمرکز و خلاقیت آن‌ها را از نزدیک درک کنند، علاوه بر استخدام کارآموزان دارای معلولیت، اشتیاق و اعتماد بیشتری برای استخدام این افراد در قسمت‌های مختلف مجموعه خود پیدا می‌کنند.
همه باید بیاموزیم به یکدیگر، از منظر انسانی و با نگرش مبتنی بر توانمندی نگاه کنیم.
tavan_tech@
 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است