المپیاد ورزشی ناشنوایان جهان با حضور 193 شرکت کننده ایرانی در ترکیه آغاز شد

المپیاد ورزشی ناشنوایان جهان با حضور 193 شرکت کننده ایرانی در ترکیه آغاز شد

27 تیر 1396

 مراسم افتتاحیه این المپیاد عصر امروز با حضور تیم های ورزشی از کشورهای مختلف جهان و نیز تعدادی از مهمانان از جمله محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، کندوری سرکنسول ایران در طرابوزان و جمعی از ایرانیان علاقه مند در دهکده المپیک شهر سامسون ترکیه برگزار شد.


کاروان ورزشی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران در این دوره با نام علی ابن موسی الرضا(ع) در 13 رشته فوتبال، والیبال، والیبال ساحلی، تکواندو، کاراته، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، شنا، بولینگ، تنیس روی میز، دو و میدانی و تیزاندازی در بخش رقابت های ورزشی شرکت خواهد داشت.


سید مصطفی کریمی رئیس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان مسئولیت هدایت تیم های ورزشی ایران را به عهده دارد.


این المپیاد ورزشی 12 روزه به میزبانی شهر سامسون ترکیه تا 30 جولای ادامه خواهد داشت.


در این رقابت‌ها که بیشترین شمار شرکت کنندگان در تاریخ المپیادهای ورزشی ناشنوایان جهان به شمار می رود، 294 ورزشکار از کشور میزبان حضور دارند و ایران یکی از کشورهایی محسوب می شود که ورزشکاران پرتعدادی را اعزام کرده است.


در این المپیاد، رقابت ها در 20 رشته ورزشی مختلف شامل دو و میدانی، بدمینتون، بسکتبال، بولینگ، دوچرخه سواری کوهستان، فوتبال، گلف، گورش، هندبال، جودو، کاراته، تنیس روی میز، صحرانوردی، والیبال ساحلی، تکواندو، تنیس، والیبال، دوچرخه سواری و شنا برگزار می شود.


این رقابت ها، به لحاظ تعداد شرکت کنندگان خارجی بزرگترین مسابقات ورزشی برگزار شده در تاریخ ترکیه محسوب می شود و ورزشکاران در 24 منطقه مختلف اسکان داده می شوند و مسابقات نیز در 37 ورزشگاه مختلف در هشت شهرستان استان سامسون برگزار می شود.


المیپاد ورزشی ناشنوایان توسط کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان سازماندهی شده و نخستین بار در سال 1924 در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.


این رقابت ها 22 دوره به ترتیب در کشورهای فرانسه، هلند، آلمان، بریتانیا، سوئد، دانمارک، بلژیک، ایتالیا، فنلاند، آمریکا، یوگسلاوی، سوئد، رومانی، آلمان، آمریکا، زلاندنو، بلغارستان، دانمارک، ایتالیا، استرالیا، تایوان و بلغارستان برگزار شده است.


در رقابت های ورزشی المپیاد ناشنوایان 2017 ترکیه، بیشترین شرکت کننده در رشته های انفرادی مربوط به بولینگ و در رشته های تیمی مربوط به رشته فوتبال است.


در این المپیاد، همچنین 500 مترجم زبان اشاره برای ناشنوایان از جمله 250 ناشنوا حضور دارند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است