نگه‌داری معلول توسط خانواده ها در اردبیل فرهنگ‌سازی شود

نگه‌داری معلول توسط خانواده ها در اردبیل فرهنگ‌سازی شود

23 خرداد 1396

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ضروری است نگه‌داری و حمایت فرد معلول توسط خانواده ها در این استان فرهنگ‌سازی شود.

 

 بهزاد ستاری  در حاشیه بررسی طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده  گفت: جدا کردن فرد معلول از محیط خانواده به بهانه ناتوانی در نگه‌داری وی، تأثیرات مخربی به دنبال دارد.

 

وی متذکر شد: برخی خانواده‌ها به دلیل ناتوانی در نگه‌داری معلول، وی را به مراکز نگه‌داری انتقال می‌دهند که اغلب این معلولان با کمبود عاطفی مواجه می‌شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان تأکید کرد: بهزیستی برای رفع این مشکل طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده را اجرا می‌کند و به این ترتیب مددکار به صورت دوره‌ای به معلول در منزل وی رسیدگی می‌کند.

 

ستاری تصریح کرد: برای هر مددکار چهار بیمار تعریف شده که به صورت روزانه یا یک روز در میان به منزل فرد معلول مراجعه می‌کند.

 

وی با اشاره به اجرای این طرح برای ۱۲۰ معلول، تأکید کرد: در مدت حضور مددکار، اعضای خانواده می‌توانند به سایر امورات خود رسیدگی کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در برخی مواقع کمک هزینه‌هایی به خانواده جهت نگه‌داری از معلول پرداخت می‌شود تا معلول در خانه نگه‌داری شده و نیازهای عاطفی‌اش تأمین شود.

 

ستاری متذکر شد: به تجربه ثابت‌شده نگه‌داری معلول در محیط خانه و در کنار سایر اعضای خانواده تأثیرات مثبتی در تربیت روحی و عاطفی فرد دارد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است