سامانه پیامکی پلیس 110 ویژه ناشنوایان اصفهان راه اندازی شد

سامانه پیامکی پلیس 110 ویژه ناشنوایان اصفهان راه اندازی شد

20 خرداد 1396

به همت فرماندهی انتظامی و بهزیستی استان برای اولین بار در کشور سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی 110 ویژه ناشنوایان راه اندازی و به بهره برداری رسید.

 

 اولین سامانه پیامکی فوریت‌های پلیس 110 ویژه ناشنوایان طی مراسمی با حضور مسئولان انتظامی، مدیران اداره کل بهزیستی و تعدادی از نمایندگان ناشنوایان استان به صورت رسمی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.



ناشنوایان استان که تاکنون هیچگونه راهی برای ارتباط با فوریت‌های پلیسی 110 نداشتند از این پس می‌توانند مشکلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنیت را از طریق پیامک به شماره 09011010110 ارسال کنند.



نحوه ارتباط ناشنوایان با پلیس تعریف نشده بود



فرمانده انتظامی استان اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان در استان وجود دارند که نمی‌توانند با پلیس ارتباط برقرار کنند و نحوه ارتباط آن ها با پلیس نیز تعریف نشده بود.



سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در جلسات اندیشه ورزی، مجموعه پلیس استان به این نتیجه رسید که یک سامانه پیامکی ویژه برای ارتباط ناشنوایان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 استان فراهم کند و مقدمات این کار با همکاری اداره کل بهزیستی و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور فراهم شد و امروز این سامانه به صورت رسمی راه اندازی و برای ناشنوایان قابل بهره برداری است.



وی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در سطح کلانشهر اصفهان قابل بهره برداری است از توسعه آن به کل استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: از این پس پلیس در کنار ناشنوایان خواهد بود و این افراد در صورت بروز حادثه یا مشاهده موارد مشکوک، توزیع مواد مخدر و دیگر جرائم می‌توانند به این سامانه پیامک بزنند تا ماموران پلیس 110 در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.



فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه شماره تلفن ناشنوایان که به پلیس پیامک می‌زنند به صورت محرمانه ثبت می‌شود از این عزیزان خواست تا هرگونه موارد مشکوک که به حوزه نظم و امنیت مربوط می‌شود را به عنوان یک شهروند به پلیس اطلاع رسانی کنند.



ارتباط مردم با پلیس باعث ارتقای امنیت است


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی 110 ویژه ناشنوایان، اتفاق مبارکی است که برای اولین بار در کشور توسط پلیس اصفهان کلید خورده است، گفت: مسلماً هرچه قدر میزان ارتباط اقشار مختلف مردم با پلیس بیشتر شود شاهد ارتقای امنیت در جامعه خواهیم بود.



صادقی با بیان اینکه هم اکنون 13 هزار و 500 ناشنوا با بهزیستی استان ارتباط دارند، گفت: یکی از موارد حقوق شهروندی این است که این عده بتوانند نیازهای اجتماعی خود را در برقراری ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند پلیس برطرف کنند.


وی افزود: بسیاری از افراد جامعه حتی افراد قطع نخاعی، نابینایان، سالماندان و معلولان جسمی و حرکتی می‌توانند با پلیس تماس بگیرند درحالی که اگر ناشنوایی مورد تعرض واقع می‌شد، یا جانش به خطر می‌افتاد یا نیاز به کمک پیدا می‌کرد و یا مورد مشکوکی را می‌دید نمی‌توانست با پلیس ارتباط برقرار کند که به لطف خداوند و همکاری مسئولان انتظامی استان امروز مقدمات این ارتباط فراهم شد و جا دارد از تلاش‌های همه خدمت گذاران عرصه نظم و امنیت تقدیر و تشکر کنم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است