حضور ٣٥ گروه هنری داخلی و ۶ گروه خارجی در جشنواره تئاتر معلولان

6 آذر 1395

سعید صادقی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین امید آفرین برگزار شد ضمن گرامیداشت روز جهانی معلول اظهار داشت: از این رو در سال جاری شعار این روز با مفهوم داشتن جهانی فراگیر و برابر برای همه صرف نظر از همه معلولیت ها در نظر گرفته شده است.


 


وی با بیان اینکه انسان بودن معلولان حقیقتی نهفته در جامعه است، اضافه کرد: از این رو این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد چرا که باور این حقیقت می تواند در ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... معلولان در جامعه تاثیرگذار باشد.


 


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان که معتقد است هنوز بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی و معابر در شهر و استان اصفهان برای تردد معلولان مناسب نیست، افزود: این در حالی است که این استان در سطح کشور به لحاظ مناسب سازی معابر نسبت به دیگر استان ها از جایگاه خوبی برخوردار است.


 


وی با تأکید بر اینکه ما همچنان منتظر تصویب قانون جامع حمایت از معلولان هستیم، ابراز داشت: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا این قانون سالهاست که اجرایی شده است.


 



صادقی در ادامه به برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین امید آفرین در اصفهان اشاره کرد و گفت: این جشنواره از ١٢ تا ١٧ آذرماه برگزار خواهد شد.


 


وی با اشاره به حضور ٣٥ گروه هنری از هنرمندان داخلی برای حضور در این جشنواره ابراز داشت: همچنین شش گروه هنری از خارج کشور و از کشورهای آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا، ارمنستان و اوگاندا در این جشنواره حضور دارند.


 


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سومین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین امید آفرین ١٠ سال پیش در تهران برگزار شده است، اضافه کرد: از این رو اشتیاق داوران بین المللی برای حضور در این جشنواره بسیار زیاد بوده است.


 


وی با اشاره به اینکه ما امیدواریم حضور هنرمندان معلول در این جشنواره بین المللی مقدمه حضور آنها در تئاتر بین المللی فجر باشد، تصریح کرد: چنانچه معلولان را باور کنیم استعدادهای آنها هر روز شکوفاتر خواهد شد.


 



صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه توانمندسازی معلولان نیازمند همکاری همگانی است، افزود: این در حالی است که با حضور استاندار اصفهان هماهنگی خوبی بین مسئولان ایجاد شده است.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است