حرکت دوباره توپ های کوچک بوچیا در رعد

18 خرداد 1395


دوره آموزشی ـ تمرینی ورزش بوچیا با حضور توان یابان مجتمع رعد و چندین ورزشکار میهمان این رشته ورزشی در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد آغاز به کار کرد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دوره های آموزش و تمرین بوچیا با همکاری واحد آموزش زیر نظر محمد بیگدلی مربی با سابقه و دارای کارت مربیگری از فدراسیون جانبازان و معلولان روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 13تا 16 برگزار می شود.


 


به پایه این گزارش آغاز فعالیت مجدد این رشته در مجتمع رعد در راستای گسترش و حمایت از ورزش توان یابان رعد و حضور ورزشکاران توان یاب در سطح حرفه ای ورزش کشور است.


 


اعضای کلاس بوچیا به عنوان تیم رعد به تازگی در مسابقات انتخابی استان تهران شرکت کرد.


 


رشته ورزشی بوچیا برای بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند.


 


بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند. این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می رسد اما بازیکنانی در این رشته موفق می شوند که قدرت تمرکز و تسلط روحی خود را تقویت کنند. این ورزش به سکوت و آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.


 


شیوه کلی بازی به این صورت است که یکی از گروه‌ها توپ سفید را به نقطه دلخواه و با شرایط مساعد خود پرتاب و سپس توپ رنگی خود را هر چه نزدیک تر به سمت توپ سفید (جک) پرتاب می‌کند و وقتی نوبت بازیکن مقابل رسید او نیز باید سعی کند که توپ رنگی خود را خیلی نزدیک تر از توپ‌های بازیکن مقابل پرتاب کند و در غیر این صورت توپ‌های بیشتری را از دست خواهد داد و در نهایت امتیاز کمتری کسب می‌کند.


 


در کشور ما، آموزش این ورزش در ابتدا به صورت باشگاهی صورت می پذیرد.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است