کاهش 50 درصدی معلولیت‌ها با مشاوره ژنتیک

کاهش 50 درصدی معلولیت‌ها با مشاوره ژنتیک

24 آذر 1395

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان این‌که 50 درصد معلولیت‌ها مربوط به اختلالات ژنتیکی است، گفت: با یک مشاوره ژنتیک می‌توان از این معلولیت‎ها جلوگیری کرد.

 

«داریوش بیات‌نژاد» : از مجموع معلولیت‌هایی که در جامعه وجود دارد 50 درصد به اختلالات ژنتیکی مربوط است.

 

وی افزود: بنابراین با انجام یک مشاوره می‌توان 50 درصد معلولیت‌ها را در جامعه کاهش داد.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه بر ضرورت توجه ویژه خانواده‌ها به مشاوره‌های ژنتیک تأکید و خاطرنشان کرد: باید اهمیت این موضوع را در جامعه ترویج کرد و توجه به مشاوره ژنتیک در میان خانواده‌ها را جا انداخت.

 

بیات‌نژاد تنبلی چشم را یکی از بیماری‌های ژنتیکی دانست و گفت: با یک معاینه ساده و کم‌هزینه در سنین پائین می‌توان به راحتی از عواقب این بیماری در سنین بعد جلوگیری کرد.

 

وی افزود: در معاینه تنبلی چشم اگر نیاز به جراحی تشخیص داده شود، این عمل رایگان بوده و اگر لزوم استفاده از عینک تشخیص داده شود، هزینه عینک نیز پرداخت می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز به غربالگری شنوایی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که در بدو تولد انجام می‌شود با تشخیص‌های به‌موقع کمک زیادی به جلوگیری از ناشنوایی و کم‌شنوایی کرده است.

بیات‌نژاد با تأکید بر ضرورت گسترش چنین طرح‌هایی یادآور شد: اجرای این طرح‌ها هزینه کردن نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است که بعدها از پرداخت هزینه‌های گزاف جلوگیری می‌کند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است